czwartek, 31 maja 2012

Przesuwana mapa

Wiele osób zadaje to pytanie - jak zrobić przesuwaną mapę. I dzisiaj dam wam odpowiedź. Oczywiście sprawdziłam czy działa, więc zapewniam was, że tak.

Wchodzimy w edytor map. Klikamy zakładkę Zapisz/Wczytaj/Testuj. I tam gdzie wczytujemy mapę wklejcie sobie to:

<C><P L="1600" /><Z><S /><D /><O /></Z></C>


No i wczytujemy. Na początku niby nie widać, że to przesuwana. No to wejdźcie sobie w ustawienia mapy i weźcie jakieś tło (background). I budujecie. Aby przesunąć mapkę w edytorze klikamy i przytrzymujemy spację. Trzymając ją myszką przesuwamy mapkę.
Mam nadzieję ,że kod Wam się przyda ^^.

Pozdrawiam
Modliszka

62 komentarze:

  1. Bardzo mi to pomogło, dzięki :**

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdybyś to napisała wcześniej to by mi pomogło ale ktoś inny mi powiedział. Nie wiedziałam, zę jest więcej kodów :O Ja mam inny... Ale ogólnie lubię Twój blog tylko mógłby być Chat ;)
    Padida ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem ^^
      Czat już działa :P

      Usuń
    2. pomogłaś a jakie są kody na mapki?

      Usuń
    3. Jeśli chodzi Ci o kody do mapek zwykłych, stworzonych przez graczy, to wszystkie znajdują się na stronie Cheeseformice i nie ma sensu ich tutaj wypisywać.

      Usuń
  3. Ogółem to fajnie że można robić przesuwane mapki. Dzięki temu można projektować rzeczy typu wyścigi, tower defense itp. ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogłabyś zrobić jakąś galerie czy coś żeby było ciekawiej

    Spike

    OdpowiedzUsuń
  5. modliszka dziękuje za to ale też mogłaś mi wcześniej powiedzieć to znaczy zapisać :D a to dlatego że robiłam na te mapy malutkie i złużyłam wszystkie serki ;d

    POZDRAWIAM
    Victorynka ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. mi to nie działa :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie coś źle robisz ,bo wiele osób mówi ,że działa ;P

      Usuń
    2. Jak klikam wczytaj to pojawia mi sie że nieprawidłowe :P

      Usuń
  7. Hej MODLISZKA mogła byś mi napisać ten kod w komętarzu a ja skopiuje i wkleje bo mi coś nie wchodzi :C

    OdpowiedzUsuń
  8. HEJ JESTEM TWOIM FANEM!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć gram w tą grę i mam Login Kubawi i twój kod spowodował że patrzą na mnie z innej perspektywy. Dzieki

    OdpowiedzUsuń
  10. dzięki zrobiłam z tego hotel ! może byś chciała do niego kod????
    Pozdrawiam Amiczek :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzieki Modliszka przydatne

    Mariuuusz

    OdpowiedzUsuń
  12. ej a ma ktoś jakiś kod do mapy do chatki plemiennej???

    OdpowiedzUsuń
  13. ja znam tego Pemipiti

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuje bardzo mi pomogłaś ; D

    OdpowiedzUsuń
  15. yyyy
    Pierwsze zrobiłam mape a potem to co napisałaś ;( ;( ;(

    OdpowiedzUsuń
  16. Zacne ...dzięki za podpowiedzi w title. !!! ;*
    Zanimka

    OdpowiedzUsuń
  17. hej
    twoj blog jest bardzo przydatny
    a ten kod bardzo mi ułatwił, thx :D
    Kromkaa jestem na tfm XD

    OdpowiedzUsuń
  18. Modli to ja Mrpolakmr ciągle korzystam z strony jest dla mnie bardzo wyjątkowa i nawet lepsza od cheese.formice.com, a z tytułów tu ciągle korzystam :P.

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo dziekuje za pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przeogromne dzięki

    OdpowiedzUsuń
  21. extra blog dzieks za pomoc ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. i jeszcze chciałam dodac ze na tfm nazywam sie KICIAmiau

    OdpowiedzUsuń
  23. Modliszka, Ten twój kod działa, bo inni mi podawali i nie działały :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Modliszko a jak się robi długie tła ? bo mi wyskakuje tło ale tylko na jedną klatkę :(

    OdpowiedzUsuń
  25. jak zrobić mapkę taką że się idzie do góry ????

    OdpowiedzUsuń
  26. a jak wyłonczyć powienkszanie

    OdpowiedzUsuń
  27. jak zrobic mapke gdzie sie idzie do góry i dłuższą jeszcze bardziej niż podałaś

    OdpowiedzUsuń
  28. dziękuje!!!!!!!!!!!1

    OdpowiedzUsuń
  29. też zadawałem sobie to pytanie

    OdpowiedzUsuń
  30. bardzo mi pomogłaś mam nadzieje żę będziesz dawała jeszcze więcej rad

    OdpowiedzUsuń
  31. a jak robi się mapę przedłużoną z ryskiem? bo mi nie działa ;c

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie które osoby zastanawiają się jak zrobić mapkę do góry ja też jestem ciekawa jak to się robi. Pomożesz.

    OdpowiedzUsuń
  33. A jak chcecie i dłuższą i szerszą to skopiujcie to dodajecie pomiędzy <P i L="1600" to H="1600"

    OdpowiedzUsuń
  34. jeżeli wam nie działą sprawdzcie czy na początku lub na końcu macie spacje jeśli tak to wam nie pójdzie
    pozdrawiam Ksiezycka

    OdpowiedzUsuń
  35. Dzięki Pomogłaś ;*

    OdpowiedzUsuń
  36. Dziękuję , Pomogłaś Mi ;* Pozdrawia Youtuberka :3

    OdpowiedzUsuń
  37. nie pomogło mi to za bardzo .... bardziej mi pomoze jak robic hotele

    OdpowiedzUsuń
  38. Ej... ty animowy który napisał to tego samego dnia co ja teraz pisze ;-; nie mów tak o niej ona jest fajna ^^ może nie jestem jej fanką bo teraz ją poznałam i mi pomogła ;-;

    OdpowiedzUsuń
  39. Dziękuję Pomogłaś Mi ^^ Jak Ktoś Chciałby Jakieś Kody Do Chatek Plemiennych To Ja Znam Takie : @8904 - Hello Kitty :D , @67961 - Okładka Heromice ;) , @68296 - Zabawa W Chowanego , @68339 - Zabawa W Chowanego 2 , @6197 - XD , @2851 - Sweet ^^ , @67468 - Mały Hotel :)) , @64983 - Chatka cała w jemiołach , @64812 - romatyczna kolacja , @64811 - Romantyczny Wieczór

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Znam Jeszcze Więcej :P

      Usuń
    2. Hahaha nie ma to jak odpowiedzieć na własny komentarz.

      Usuń
  40. Super dzięki bez ciebie bym dalej miała nudne mapki C:

    OdpowiedzUsuń
  41. dzięki wreszcie mogę zarobić lepszą mapkę!
    :D
    Pozdrawiam Natalaccc

    OdpowiedzUsuń
  42. Super blog tuż za porady ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Fajny
    Bardzo mi pomógł ;)
    Na TFM jestem Wikikimi ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Wiele osób Mówi że nie działa! Bo przesuwanie na laptopie nie działa
    !

    OdpowiedzUsuń
  45. Na moim działa :/

    OdpowiedzUsuń
  46. Może ktoś pograć ze mną na tfm jestem Oliwcia707 a moja pryjaciółka to Mikasikia pogracie ze mna?

    OdpowiedzUsuń
  47. Modliszko, nie idzie mi z przesuwaniem mapy :-( robię wszystko tak jak napisałaś, ale mapa nadal tkwi w miejscu. Co może być nie tak?

    OdpowiedzUsuń