niedziela, 11 czerwca 2017

Poradnik umiejętności - Druid

Trochę czasu minęło, ale w końcu jest - poradnik umiejętności mysiego druida (po prawie rocznej przerwie od poprzedniego). Od razu chciałabym podziękować osobom pozującym do zdjęć i kilkorgu, które pomagały mi zbierać informacje, bądź uzupełniały moje braki wiedzy wykorzystania pewnych mocy. No i oczywiście tym, którzy we mnie wierzyli, że jednak napiszę tą czwartą część poradników, hura! Jeszcze raz dzięki XD.
Ach, pamiętajcie, że w nawiasach jest opisany wygląd danej umiejętności na drzewku, żeby łatwiej ją znaleźć.


Drzewko Druida


1. Ognisko (ognisko)
Lubicie imprezki przy ognisku? Pieczenie pianek? Ta umiejętność jest w sam raz dla Was. Po jej użyciu wyczarowujemy na krótki czas ognisko na mapie. Jeśli je klikniemy, nasza myszka zacznie piec pianki.

Przydatność umiejętności - szczerze przyznam, że bardzo ją lubię mimo tego, że służy tylko do zabawy. Jest urocza.

2. Refleks (strzałka w dół)
Szybkie przywoływanie. Brzmi cudownie, każdy lubi po chwili mieć już skończoną całą budowlę. Ale jest jedno "ale". Cena. I nie mam na myśli wydania punktów umiejętności. W zamian za szybsze budowanie zmniejsza się nasze pole przywoływania. 


Przydatność umiejętności - to już zależy od użytkownika. Jeżeli wolicie budować szybciej, a małe pole do budowania Wam nie przeszkadza, to warto ją wziąć. Ja jednak jestem z tych "drugich" i uważam, że lepiej jest móc budować na dużą skalę niż błyskawicznie przywoływać, dlatego nie mam tej umiejętności.

3. Rozmiar nie ma znaczenia (obrazek z dużą myszką i małym szamanem)
Jeśli lubisz małe i urocze rzeczy - to to ci się spodoba. Umiejętność zmniejszająca rozmiar szamana! Można ją kupić maksymalnie pięć razy - wtedy nasza myszka jako szaman zmniejszy się o 20%.


Przydatność umiejętności - dobra do zabawy, nie do szamanowania. To po pierwsze. Bo przy szamanowaniu ani nie pomaga ani nie przeszkadza. Bardzo ją sobie cenię bo lubię być takim mikrusem, haha.

4. Spidermyszka (pajęczyna)
Poczuj się jak pająk i zacznij przywoływać pajęczyny, by uwięzić swoje ofiary! Nie no, aż tak źle ni będzie, haha. Spidermyszka pozwala nam na ustawienie na planszy kwadratowych pajęczyn, w których gracze poruszają się bardzo wolno. Umiejętność możemy kupić 5 razy - każdy kupiony raz zwiększa ilość pajęczyn, które możemy postawić, więc analogicznie 1 punkt umiejętności to 1 pajęczyna. Pajęczyna spowalnia również przedmioty wrzucone w nią. Uwaga! Pajęczyna wyczarowana pod wodą traci swoje właściwości.


Przydatność umiejętności - przyznam, że czasami się przydaje. Jedna pajęczyna czy dwie spokojnie wystarczają, ja nie kupuję aż do piątej. Można je ustawiać pod serem nad przepaścią - skaczące myszki nie zginą, a my będziemy mogli je uratować na przykład teleportem.

5. Symbol Ziemi (drewniany trójkąt)
Ta umiejętność pozwala nam przywołać trójkąt z ekwipunku szamana. Można go wyczarować wielokrotnie, nie znika tak jak np. chmura, gdy użyje się go kolejny raz.


Przydatność umiejętności - wartościowa i to bardzo! Przy szamanowaniu świetnie sprawdza się na mapce z lawą (jak powyżej na zdjęciu) i chroni myszy przed śmiercią. Do zabawy również się nada - w trójkąty można z powodzeniem łapać innych graczy i ich zamykać.

6. Meep! (napis meep)
Fani survivora znajdą tu coś w sam raz dla siebie. Ta umiejętność pozwala nam na danie wybranej myszce możliwość używania meepa. Oczywiście musimy go najpierw wybrać z ekwipunku szamana i dać jakiejś osobie. Jeżeli ktoś nie gra na surivorze, to wyjaśnię krótko - meep pozwala na odrzucenie najbliżej stojących graczy na pewną odległość.


Przydatność umiejętności - jeżeli zależy Ci na efektywnym szamanowaniu i ratowaniu myszek - nigdy nie używaj tej umiejętnośći! Jedne myszki zaczną odpychać inne i pospadają z mapy. Do zabawy się nadaje, chociaż ja wolę kupować to, co przydatne w pierwszej kolejności.

7. Kochanie, Zmniejszyłem Myszki! (myszka z trzema strzałkami)
Cos podobnego do umiejętności zmniejszającej szamana - tylko tym razem tyczy się myszek. Po kupieniu umiejętność znajduje się w naszym ekwipunku szamana, a po użyciu zmniejszą wybraną mysz. Można ją kupić 5 razy. Każdy raz pozwala na kolejne użycie umiejętności - czyli maksymalnie możemy zmniejszyć pięciu graczy.


Przydatność umiejętności - do szamanowania nie jest przydatna ale do zabawy owszem. Zmniejszone myszy wyglądają uroczo.

8. Gniew Natury (czerwony krzyżyk na pudełku)
Czasem zdarza się, że nasza budowla zacznie wariować i rzucać się po całej mapie. Czasem zabraknie nam umiejętności usuwającej pojedyncze elementy. Wtedy na pomoc rusza nam Gniew Natury! Usuwa on wszystkie przywołane elementy.


Przydatność umiejętności - jak najbardziej warto mieć. Wydajemy tylko jeden punkt umiejętności a czasem ratuje nas to z niejednej opresji w trakcie szamanowania.

9. Ciernie (deska z kolcami)
Ta umiejętność zwiększa tarcie desek - w skrócie oznacza to, że myszki stojąc na przykładowo pochyłej desce nie będą z niej tak szybko i łatwo zlatywać. Będą się lepiej trzymać powierzchni. Po kupieniu umiejętność działa od razu automatycznie. Im więcej punktów zużyjemy (max 5) tym lepsza będzie przyczepność.


Przydatność umiejętności - i tu opinie są podzielone. Dla jednych jest to dobra rzecz, bo chroni mniej wprawionych graczy od upadku. Dla innych jest to głupota, bo irytuje graczy dążących do zdobycia pierwszego miejsca - deska zachowuje się bardziej jak czekolada (grunt z czekolady). Ja osobiście nie mam zdania. Nie kupiłam tej umiejętności i raczej tak zostanie.

10. Lawina (trzy kamienie)
Ta umiejętność pozwala nam na zwiększenie siły naszej kuli armatniej, poprzez zamianę jej na grupę kamieni. Im więcej punktów umiejętności użyjemy - tym więcej kamieni będzie się pojawiać po użyciu kuli. Ciekawostka - jeżeli mamy kupiony w sklepie jakiś wygląd dla kul, to kamienie będą wyglądały jak ich miniaturki.



Przydatność umiejętności - dla mnie niepotrzebna, ale jeżeli ktoś lubi zrzucać innych.. :)

11. Odnowienie (znak recyklingu)
Tutaj opis jest krótki. Użycie tej umiejętności przywraca nam część umiejętności, które użyliśmy wcześniej. Na przykład jeżeli mieliśmy umiejętność, która powiększa ser na mapie, to po Odnowieniu ser powiększy się ponownie.


Przydatność umiejętności - całkiem się przydaje. Niektórych umiejętności nam brakuje a możemy je użyć ponownie, jeżeli mamy Odnowienie.

12. Liść (liść)
Coś dla fanów zieleni. Dzięki tej umiejętności możemy dać wybranej myszy liść. Im więcej punktów wrzucimy, tym więcej razy będzie można jej użyć. Liść charakteryzuje się tym, że myszka, która go posiada wolniej spada z wysokości i jednocześnie nie może zbyt wysoko skakać.


Przydatność umiejętności - szczerze mówiąc trochę przeszkadza. Byłaby nawet okej, gdyby nie ten minus z pomniejszonym skokiem. Ale uroczo wygląda. Taki plus.

13. Ewolucja (mysie łapki)
Ewolucja pozwala nam na zwiększenie siły skoku wybranej myszki, poprzez użycie na niej przedmiotu z ekwipunku szamana. Wygląda tak, jak niżej na zdjęciu.


Przydatność umiejętności - zbędna. Najpierw myślałam, że w ogóle nic nie daje, gdy ją testowałam. Potem sprawdziłam ze znajomym (dzięki Rkubi!), że faktycznie skok się zwiększa ale jest to tak minimalna różnica - wręcz milimetrowa. Na pierwszy rzut oka jej nie widać.

14. Dla Wspólnego Dobra (grupa myszek)
Tu mamy coś dla dobrych szamanów. Kupienie tej umiejętności potrafi zwiększyć naszą szybkość przywoływania o pewien procent (rośnie wraz z użyciem większej ilości punktów) jeżeli na mapie uratujemy jakąś myszkę lub jeśli jakaś myszka zginie.


Przydatność umiejętności - nie jest jedną z tych umiejętności, które są "pierwszej potrzeby", ale jeżeli mamy wolne punkty to warto ją wziąć. Szybsze przywoływanie pozwala nam szybciej ukończyć jakąś mapkę.

15. Szamiau (głowa szamana z kocimi uszami)
Już po samej nazwie możemy się domyślać co nam da umiejętność Szamiau. Pozwala nam na krótki czas zmienić się w kota po jej użyciu.


Przydatność umiejętności - nie ma żadnego zastosowania by pomóc w szamanowaniu. Służy tylko do ozdoby i zabawy.

24 komentarze:

  1. Hura! Przewodnik nareszcie.Pytania:
    1. Kiedy napiszesz poradnik do fizyka?
    2. Kończę drzewko duchowego przewodnika, potem zacznę albo fizyka albo druida. Którego będzie się bardziej opłacało?
    Dziękuję za odpowiedż ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę za jakiś czas. Do tego zbierałam się rok, więc do fizyka trzeba będzie też nieco poczekać.. XD
      Co Ci się opłaci brać, to już zależy od Ciebie. Ja opisałam te drzewka, by inni mieli lepsze rozeznanie i łatwiejszy wybór. Bierz to, co Ci się przyda.

      Usuń
    2. Ale... :( nażuć mi!!!! bo ja obliczałam se i wyszło równo D:

      Usuń
    3. Lepiej fizyka, ponieważ druid często przeszkadza.

      Usuń
  2. fajnie że zrobiłaś to drzewko. Trochę się na nie naczekaliśmy :)
    A ja bardzo czekałam na twoją ocenę szamiau, które koniecznie chcę posiąść ze wzgledu na moją kotomanię

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej Modliszka. Wiem że to nie temat tutaj, ale mam proste pytanie. Mam mnóstwo strojów (kwiatki, zajączki, indiana jones itd) i żadnego z nich nie mogę użyć... klikam na dane stroje i one nawet w liczbach mi nie znikają... co mam zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj zalogować się ponownie do gry i wtedy użyć stroju w jakiś zwykłym pokoju gry. Od nowej mapy powinien być widoczny. Może to jakiś chwilowy błąd.

      Usuń
    2. a mi z kolei znikają z ekwipunku, ale na sobie ich nie mam
      relog nie pomaga
      dużo osób to ma, ale widziałam też myszki normalnie w strojach
      wiecie o co chodzi?

      Usuń
  4. Jej! Wreszcie jakiś poradnik! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A takie pytanie mam bo dopiero zaczęłam w to grać, czy da się posiadać wszystkie umiejętności? Jaki jest maksymalnym poziom?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi mi o wszystkie umiejętności ze wszystkich drzewek

      Usuń
    2. 273 by mieć wszystko na 5/5 i 1/1.

      a około 173 by mieć wszystko z Szczytu.

      Usuń
  6. Modliszka, twojego bloga czytałam, od dawna i chcę powiedzieć, że naprawdę jest jednym z najlepszych blogów o tfm na jaki trafiłam :) Podobają mi się przejrzyste opisy eventów, dzięki którym wiem o co chodzi xD
    I takie pytanko, jak ktoś wie to fajnie by było gdyby odpisał.
    Czy po wzięciu umiejętności LAWINA można używać normalnych kul? I jeśli tak to jak? W sensie to ma osobną ikonkę na pasku szamana?
    Z góry dziękuję za odpowiedź i Pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wooo
    Brawo, rok temu byla ostatnia czesc, trudno XD
    Ps. Nadal placze nad Morska Krainą

    OdpowiedzUsuń
  8. "Przydatność umiejętności - dobra do zabawy, nie do szamanowania. To po pierwsze. Bo przy szamanowaniu ani nie pomaga ani nie przeszkadza. Bardzo ją sobie cenię bo lubię być takim mikrusem, haha."

    Dopisałbym że często przebija szamana przez tekstury, np. upadki z wysokości / lawa (czy też fioletowe skoczki) i cienkie lodowe sufity

    OdpowiedzUsuń
  9. Rok przygotowań ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. czm zamazujesz swoją nazwe? Xd

    OdpowiedzUsuń
  11. Heh, odkop.
    niemalże zapomniałam o tym blogu... xD Tak tylko chciałam napisać, że refleks to właściwie niebędnik pro szamów grających na boskim, do tego odnowienie + skille z mechanika i petarda - przywoływanie w niecałe 2 sekundy przy chyba zerowej stracie zasięgu. Sama dobrałam tak skille, do tego fizyk aż do długiej deski, i się sprawdza. Tylko na normalu i trudnym niewiele się przydaje. No i co chwilę sępią o ożywienie... (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodatkowo, jak nie masz refleksu, ale masz odnowienie i sokoli wzrok z mechanika to na normalu lub trudnym znacznie powieksza Ci sie zasieg, niemalze polowa boskiego :) natomiast wraz ze zmartwychwstaniem mozesz sie odrodzic drugi raz, ale TYLKO w przypadku, gdy odnowienia uzyjesz po pierwszej smierci, wiec to tak sobie, ale jak ktos ma tendencje do dedania.. Tak wiec odnowienie ma mnostwo zastosowan, chociaz z poczatku tego nie widac

      Usuń
  12. Przydatna notka ;). Idealny poradnik dla tych co nie wiedzą jaka umiejętność jest potrzebna w tym drzewku. Nie mogę doczekać się Fizyka. 😺

    OdpowiedzUsuń