Chciałabym z radością oznajmić, że w końcu skończyłam ostatni poradnik dotyczący umiejętności. Przedstawiam Wam opis drzewa "Fizyka". Tradycyjnie, opis będzie wyglądał tak jak w poprzednich drzewkach, żeby zachować podobieństwo. Jak zawsze w nawiasach jest opisany wygląd umiejętności, gdyby ktoś miał problem ze znalezieniem jej na drzewie. Nowością są... gify! Wcześniej nigdy ich na blogu nie było. W tym poradniku postanowiłam kilka umieścić :). Dziękuję wszystkim myszkom, które mi pomogły w tworzeniu - pozującym do zdjęć i znawcom drzewka fizycznego. Zapraszam do czytania!
Drzewko Fizyka
1. Złośnik (płacząca myszka)
Jeśli będąc szamanem klikniemy na emocję złości, to myszka obok nas zacznie płakać. Po wykupieniu umiejętności na max liczba myszek płaczących wzrośnie do pięciu.
Przydatność umiejętności - do szamanowania jest zupełnie zbędna, ale do zabawy całkiem się nadaje.
Ta umiejętność umożliwia nam usunięcie wybranego gwoździa. Maksymalnie można to zrobić pięć razy, jeżeli wykupimy całą umiejętność.
Przydatność umiejętności - Całkiem przydatne, jeżeli chcemy coś odczepić, chociaż osobiście wolę po prostu skasować dany element umiejętnością 'Szaman Demolka' z drzewa mechanika.
3. Antygrawitacja (przekreślone pudło ze strzałką)
Po użyciu tej umiejętności na jakimś przedmiocie sprawimy, że wyłączy się dla niego grawitacja. Jak to mniej więcej działa? Przedmiot najpierw sprawia wrażenie braku zmiany, ale gdy go uderzymy - odleci! Maksymalna ilość użyć to 10, przy wykupionej całej umiejętności.
Przydatność umiejętności - do szamanowania zbędna, do zabawy - świetna! Przyznam szczerze, że przed tworzeniem tego poradnika nigdy jej nie używałam. Zaskoczyła mnie i rozśmieszyła xD.
4. Turlanie (zwinięta myszka)
Po użyciu na graczu sprawia, że myszka zaczyna się turlać.
Przydatność umiejętności - szamanowanie odpada, ale jeżeli mamy ochotę na zabawy to serdecznie polecam!
5. Singiel (złamane serce)
Po kupieniu na każdej mapie z towarzyszami, jeśli jesteśmy szamanem będziemy bez pary.
Przydatność umiejętności - według mnie zbędna. Fakt, że lepiej jest szamanować bez towarzysza, ale ten sam efekt można uzyskać poprzez spadnięcie w przepaść i odrodzenie się dzięki umiejętności 'zmartwychwstanie'. Nie ma po co wydawać tego punktu umiejętności, chyba że już naprawdę mamy wszystko, co najważniejsze.
6. Stop! (lodowe kolce)
Po użyciu będąc szamanem zamraża wszystkie myszki - nie mogą się one poruszyć. Maksymalny czas zamrożenia to 10 sekund.
Przydatność umiejętności - nie, nie i jeszcze raz nie. Nie bierzcie tego. Zdaję sobie sprawę, że są osoby, które będą z tej umiejętności korzystać mądrze - blokując myszki, żeby nie umarły i budując im w tym czasie drogę. Ale większość graczy używa tego by... zabić myszy. Na przykład gdy przegrywają bitwę z drugim szamanem. Albo żeby uniemożliwić nielubianej osobie zdobycie pierwszego miejsca. Dla mnie to głupota.
7. Taśma klejąca (dwie rolki taśmy)
Po wyczarowaniu na przykładowo desce, umiejętność taśmy usztywnia ją i sprawia, że przestaje się ona obracać.
Przydatność umiejętności - bardzo przydatna. To znaczy jeżeli macie tryb normalny lub trudny, to nie jest ona aż tak potrzebna, ale na trybie boskim bardzo się przydaje.
8. Szalony Naukowiec (kula armatnia)
Gdy kupimy tę umiejętność, będziemy mogli strzelać kulami w górę, co nie było wcześniej możliwe.
Przydatność umiejętności - do szamanowania raczej zbędna. Jedyne zastosowanie może mieć na survivorze, chociaż rzadko kiedy widziałam, by ktoś z tego korzystał. Częściej strzela się w dół.
9. Stan nieważkości (przekreślona strzałka)
W odróżnieniu od umiejętności "Antygrawitacja" ta umiejętność oddziałuje na wszystko, co znajduje się na planszy, włącznie z graczami. Tak więc myszy mogą wykonać bardzo duży skok i zawisnąć w powietrzu, a popchnięte przedmioty zaczną się unosić. Maksymalny czas jej trwania to 10 sekund.
Przydatność umiejętności - widziałam kilkakrotnie, że można wykorzystać tę umiejętność przy szamanowaniu, żeby pomóc myszkom przeskoczyć dużą odległość bez budowania. Głównie stosowali tę metodę nowi gracze. Ale czy nie lepiej jest jednak coś zbudować? Stan nieważkości nie trwa wiecznie. Bardziej polecam używać tego do zabawy niż szamanowania.
10. Hak (metalowy mechanizm)
Ta umiejętność pozwala na zawiśnięcie na metalowym haku z łańcuchem będąc szamanem, oczywiście można go wyczarować tylko w obrębie naszego pola szamanowania. Po użyciu nasza mysz-szaman automatycznie przesuwa się pod wyczarowany obiekt i hm... wisi sobie. Uważajcie by nie zawisnąć nad przepaścią, bo po kilkunastu sekundach łańcuch z hakiem znika i zaczynamy spadać. Na łańcuchu można się rozhuśtać - nie zniknie tak jak lina na balonie po poruszeniu się.
Przydatność umiejętności - nie lubię tej umiejętności. Uważam, że jest zbędna. W szczególności w trybie boskim. Zresztą ryzyko zabraknięcia czasu "łańcucha" jest zbyt duże by bezpiecznie z tego korzystać. Lepiej budować na spokojnie niż myśleć "czy teraz już spadnę, czy mam jeszcze czas?".
11. S (pozwijany obiekt)
Umożliwia nam wyczarowanie dziwnego obiektu w kształcie litery "S".
Przydatność umiejętności - zupełnie zbędna. Ewentualnie można użyć w trakcie zabawy.
5. Singiel (złamane serce)
Po kupieniu na każdej mapie z towarzyszami, jeśli jesteśmy szamanem będziemy bez pary.
Przydatność umiejętności - według mnie zbędna. Fakt, że lepiej jest szamanować bez towarzysza, ale ten sam efekt można uzyskać poprzez spadnięcie w przepaść i odrodzenie się dzięki umiejętności 'zmartwychwstanie'. Nie ma po co wydawać tego punktu umiejętności, chyba że już naprawdę mamy wszystko, co najważniejsze.
6. Stop! (lodowe kolce)
Po użyciu będąc szamanem zamraża wszystkie myszki - nie mogą się one poruszyć. Maksymalny czas zamrożenia to 10 sekund.
Przydatność umiejętności - nie, nie i jeszcze raz nie. Nie bierzcie tego. Zdaję sobie sprawę, że są osoby, które będą z tej umiejętności korzystać mądrze - blokując myszki, żeby nie umarły i budując im w tym czasie drogę. Ale większość graczy używa tego by... zabić myszy. Na przykład gdy przegrywają bitwę z drugim szamanem. Albo żeby uniemożliwić nielubianej osobie zdobycie pierwszego miejsca. Dla mnie to głupota.
7. Taśma klejąca (dwie rolki taśmy)
Po wyczarowaniu na przykładowo desce, umiejętność taśmy usztywnia ją i sprawia, że przestaje się ona obracać.
Przydatność umiejętności - bardzo przydatna. To znaczy jeżeli macie tryb normalny lub trudny, to nie jest ona aż tak potrzebna, ale na trybie boskim bardzo się przydaje.
8. Szalony Naukowiec (kula armatnia)
Gdy kupimy tę umiejętność, będziemy mogli strzelać kulami w górę, co nie było wcześniej możliwe.
Przydatność umiejętności - do szamanowania raczej zbędna. Jedyne zastosowanie może mieć na survivorze, chociaż rzadko kiedy widziałam, by ktoś z tego korzystał. Częściej strzela się w dół.
9. Stan nieważkości (przekreślona strzałka)
W odróżnieniu od umiejętności "Antygrawitacja" ta umiejętność oddziałuje na wszystko, co znajduje się na planszy, włącznie z graczami. Tak więc myszy mogą wykonać bardzo duży skok i zawisnąć w powietrzu, a popchnięte przedmioty zaczną się unosić. Maksymalny czas jej trwania to 10 sekund.
Przydatność umiejętności - widziałam kilkakrotnie, że można wykorzystać tę umiejętność przy szamanowaniu, żeby pomóc myszkom przeskoczyć dużą odległość bez budowania. Głównie stosowali tę metodę nowi gracze. Ale czy nie lepiej jest jednak coś zbudować? Stan nieważkości nie trwa wiecznie. Bardziej polecam używać tego do zabawy niż szamanowania.
10. Hak (metalowy mechanizm)
Ta umiejętność pozwala na zawiśnięcie na metalowym haku z łańcuchem będąc szamanem, oczywiście można go wyczarować tylko w obrębie naszego pola szamanowania. Po użyciu nasza mysz-szaman automatycznie przesuwa się pod wyczarowany obiekt i hm... wisi sobie. Uważajcie by nie zawisnąć nad przepaścią, bo po kilkunastu sekundach łańcuch z hakiem znika i zaczynamy spadać. Na łańcuchu można się rozhuśtać - nie zniknie tak jak lina na balonie po poruszeniu się.
Przydatność umiejętności - nie lubię tej umiejętności. Uważam, że jest zbędna. W szczególności w trybie boskim. Zresztą ryzyko zabraknięcia czasu "łańcucha" jest zbyt duże by bezpiecznie z tego korzystać. Lepiej budować na spokojnie niż myśleć "czy teraz już spadnę, czy mam jeszcze czas?".
11. S (pozwijany obiekt)
Umożliwia nam wyczarowanie dziwnego obiektu w kształcie litery "S".
Przydatność umiejętności - zupełnie zbędna. Ewentualnie można użyć w trakcie zabawy.
12. Turbo (trzy strzałki w prawo)
Tu mamy coś podobnego do "Dodatkowej Szybkości" z drzewa Duchowego Przewodnika, z tą różnicą, że nasze "turbo" działa w dowolną stronę, dlatego jest o wiele lepsze. Maksymalnie można kupić 5 sztuk. Przekręcamy obiekt tak jak każdy inny przedmiot szamana - przed wyczarowaniem. Działa nawet ustawione w górę!
Przydatność umiejętności - całkiem fajna rzecz, bo jednocześnie pełni funkcję przyśpieszacza i sprężyny (jeżeli jest ustawiona w górę). Warto posiadać chociaż jedną.
Tu mamy coś podobnego do "Dodatkowej Szybkości" z drzewa Duchowego Przewodnika, z tą różnicą, że nasze "turbo" działa w dowolną stronę, dlatego jest o wiele lepsze. Maksymalnie można kupić 5 sztuk. Przekręcamy obiekt tak jak każdy inny przedmiot szamana - przed wyczarowaniem. Działa nawet ustawione w górę!
Przydatność umiejętności - całkiem fajna rzecz, bo jednocześnie pełni funkcję przyśpieszacza i sprężyny (jeżeli jest ustawiona w górę). Warto posiadać chociaż jedną.
13. Łańcuch (połączone pudełka)
Tu mamy coś ciekawego. Możliwość połączenia dwóch obiektów łańcuchem. Można nawet połączyć obiekt ze sobą - szamanem, ale przyczepiony do myszki odczepi się po pewnym czasie. Za to połączone dwa obiekty trzymają się razem cały czas (albo tylko u mnie tak to zadziałało).
Przydatność umiejętności - zbędna do szamanowania, do zabawy ciężka w użyciu. Nie wiecie nawet ile razy musiałam próbować przyczepić ten łańcuch, żeby w końcu się załapał xD. Ale przyznam, że można ciekawe budowle z tego zrobić. Raz przyczepiłam balon do beczki, a potem na tej samej beczce przyczepiłam kowadło i zabawnie to się poruszało raz w górę, raz w dół.
Tu mamy coś ciekawego. Możliwość połączenia dwóch obiektów łańcuchem. Można nawet połączyć obiekt ze sobą - szamanem, ale przyczepiony do myszki odczepi się po pewnym czasie. Za to połączone dwa obiekty trzymają się razem cały czas (albo tylko u mnie tak to zadziałało).
Przydatność umiejętności - zbędna do szamanowania, do zabawy ciężka w użyciu. Nie wiecie nawet ile razy musiałam próbować przyczepić ten łańcuch, żeby w końcu się załapał xD. Ale przyznam, że można ciekawe budowle z tego zrobić. Raz przyczepiłam balon do beczki, a potem na tej samej beczce przyczepiłam kowadło i zabawnie to się poruszało raz w górę, raz w dół.
14. Rekompensator (mechaniczna deska)
Kupienie tej umiejętności umożliwia nam ustawianie bardzo długich desek.
Przydatność umiejętności - bardzo się przydaje, w szczególności w trybie boskim szamana. Na mapach, gdzie są duże odległości pomiędzy gruntami jest wręcz niezbędna.
15. Krótkie spięcie (elektryczność)
Umiejętność ta kosztuje tylko nas tylko 1 punkt, a w miejscu, gdzie umiera każda myszka tworzy się łuk elektryczności. Na taki łuk możemy wskoczyć i on odbije nas w górę.
Przydatność umiejętności - przydaje się bardziej graczom niż szamanowi, ale może pomóc. Chociaż zdarza się, że jest to dla myszek śmiercionośne, jeżeli próbują przeskoczyć pewne odległości na łukach, bo może im ich zabraknąć - po skoczeniu na jeden, taki łuk znika dla danego gracza. W większości przypadków jednak umiejętność jest przydatna i warto ją mieć. Na pewno lepsza niż bańki.
1 :D super
OdpowiedzUsuńkiedy nowy evencik ;3?
OdpowiedzUsuńJest mały problem, Modliszko. Zobacz kanał Redvo TV i najnowszy film. A zwłaszcza komy. To ważne.
OdpowiedzUsuń