czwartek, 6 kwietnia 2017

Jak chronić konto od włamań

Wiele ostatnio słyszy się o kradzieży kont. W sumie ten temat jest aktualny zawsze - bo zawsze znajdzie się ktoś, kto ma ochotę zrobić na złość innej osobie i zabrać jej własność. Chciałabym przypomnieć Wam kilka ważnych zasad jak chronić swoje konto i komputer - kiedyś już o nich pisałam, ale to było.. cztery lata temu? Może trzy? Dosyć dawno xD.



Koniecznie przeczytajcie poniższe punkty! Być może dzięki nim unikniecie włamań na własne konto lub pomożecie komuś innemu zabezpieczyć swoje.
  1. Nigdy nie wchodź w linki podawane Ci przez nieznajomego gracza. Nawet jeżeli podany adres linku brzmi znajomo i znasz daną stronę, to upewnij się czy aby na pewno jest identyczny jak ten, który znasz. Czasem jedna literka jest inna i na pierwszy rzut oka można tego nie zauważyć. Na takich stronach najczęściej są wirusy.
  2. Nie podawaj hasła innym osobom. Tego chyba nie muszę tłumaczyć. Jest to najprostsza droga do tego, by ktoś mógł zabawić się waszym kontem.
  3. Ustaw sobie długie i trudne hasło. Hasła proste typu: Kasia123, Kuba098, Kotek456 są bardzo łatwe do zgadnięcia i ktoś nawet przypadkiem może je odkryć. Wymyśl sobie coś trudnego. Przykład: 78g56ds32xc21. Będzie Ci je trudniej zapamiętać - to fakt. Ale na pewno włamywaczom będzie je trudniej zgadnąć. 
  4. Zapisuj swoje hasło w bezpiecznym miejscu. Jesteśmy tylko ludźmi i czasem możemy zapomnieć hasło. Dużo osób zapisuje je na kartce i pozostawia na biurku by pamiętać. Od razu napiszę - zapisywanie to nie jest nic złego, ale chowajcie taką kartkę w jakiejś szufladzie. Młodsze rodzeństwo czasem może nieźle nabroić, gdyby znalazło wasze hasło.
  5. Nie ufaj linkom do darmowych truskawek. Podobnie jak w punkcie pierwszym, z tą różnicą, że przeważnie na tych stronach proszą nas o podanie loginu, hasła i adresu email. Nie! Jeżeli widzicie coś takiego - nie wchodźcie ani nie podawajcie swoich danych.
  6. Nie używaj jednego hasła do każdej strony z jakiej korzystasz. Wymyśl sobie różne hasła. Gdybyś miał jedno hasło, to ktoś kto by je odkrył - miałby dostęp do wszystkiego. Dlatego tak ważne jest, by mieć je różne.

Dbajcie o to, a wasze konto powinno być bezpieczne.
Ostrożności nigdy za wiele!


31 komentarzy:

  1. pierwsza!:D! spoko i pozdro! A mi dzis swinka morska zmarła :C

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki że mnie zainformowałaś bo zostałam okradziona na koncie roloranggame :C i probuje odzyskać konto

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam przed chwilą kolejny włam (Hacki na tfm się na mnie uwzięły! Serio, nigdy nikt nie włamał mi się na inne konto). Zdarzało się to prawie rok oraz tydzień lub dwa tygodnie temu. Hacker nie zmieniał nawet hasła i nic nie robił z kontem, tyle tylko że nie da się tak grać... ;))) No nic, idę sprawdzić, czy coś tam namieszał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, jakby co: nikomu nie podawałam hasła, głupia nie jestem. Hack i tak ma moje konto w garści, bo jak zmieniam, on zgaduje.

      Usuń
    2. Zmień email powiązany z kontem - być może ten ktoś go zna i stąd odkrywa cały czas Twoje hasło w grze.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Modliszko ,który masz teraz lvl w transformice ??

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czy wiecie, ale na stronie ,,Zapytaj onet" ktoś podawał link do darm. trusek i serków. Wiedziałem, że to fake, ponieważ gdy się wchodziło na ten link to trzeba było podawać e-mail i hasło. Nie nabierajcie się na to, ponieważ to może się skończyć nawet utratą konta Google. Jutro podczas grania włączam se forum i powiązuję e-mail, abym mógł ma wszelki wypadek zmienić hasło. Modliszka, a tak wgl to ile minut się czeka do powiązania e-maila? Czekam na odpowiedź, pozdrawiam... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy. Bywa różnie. No i trzeba sprawdzać folder spam, bo czasami tam ląduje wiadomość.

      Usuń
    2. A to jakiś link ? Jeśli tak to mogłabyś mi go podać? :)

      Usuń
    3. Foldery masz na swojej poczcie email. Tak jak odebrane, wysłane, kopie robocze - jest tam też folder ze spamem.

      Usuń
    4. Powiązanie konta trwa ok. 5 minut

      Usuń
    5. 5 minut ? Nie dziwię się, że przez 2 godziny nic nie dostałem...

      Usuń
  7. Mi przychodził od razu ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Modliszka!Co chwile mam Połączenie z serwerem przerwane CZEMU?

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomocne, ale tylko głupi podałby hasło do swojego konta. I nie ma czegoś takiego jak darmowe truskawki.
    Qorneliaaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Darmowe truskawki istnieją na dogry.pl. Sprawdzony sposób. Działa! ~Tobiulow

      Usuń
    2. Jak ktoś lubi bawić się w takie rzeczy to super sprawa. :P

      Usuń
  10. Często sypią się komentarze typu: ,,Daj mi konto, bo jestem adminem" lub ,,Dawaj hasło, bo zgłoszę adminom". Najgorzej jest z nowymi graczami, bo właśnie na nich żerują hakerzy. Takie rzeczy powinny być karalne, ale nie tylko banem. :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Siema, Panna_Migotka proszę pomóż mam bana i chyba to zostaniOtrzymujesz bana na 339 godz. Powód: Phishing(twoje konto zostanie zablokowane na stałee na zawsze

    czy to znaczy ze już nie wejde na konto?

    OdpowiedzUsuń