niedziela, 2 lipca 2017

Mini event - The Lua Coder

Również niedawno (w sumie przed nowymi przedmiotami do sklepu) został dodany do gry mini event - Lua Coder. Nie opisywałam go wcześniej, tak jakoś zapominałam. No i po części mi się nie chciało, bo jestem beznadziejna w kodach lua xD. Ale w końcu nadszedł czas - i się zebrałam do krótkiego opisu.
Jak wygląda mapa eventu? Jest ich kilka. W sumie nie wyróżniają się szczególnie, łatwo je przeoczyć i uznać za zwykłą mapę, jeżeli chwilę się afczyło i nie widziało banneru na środku planszy. A wygląda on tak:


Może zacznijmy od tego, czym jest lua zanim zacznę pisać dalej. Bo pewnie nie tylko ja mało mam z tym styczności. Lua to swego rodzaju język programowania, który teoretycznie jest prosty - chociaż ja totalnie go nie rozumiem mimo, że gram w myszki od.. no, dosyć dawna. W grze zwykle używa się kodów lua (albo fachowo to ujmując - skryptów) w chatkach plemiennych by włączać jakieś dodatkowe zabawy typu gra w wisielca (mnóstwo gotowych kodów jest na forum gry). Skrypty wklejamy w odpowiednie okienko a otwieramy je wpisując na czacie /lua To tak w skrócie. Jeżeli ktoś chce więcej wiedzieć o lua, to już niech dopyta kogoś innego. Moja wiedza na tym się kończy, haha.
Na początku mapki dostajemy taką wiadomość na czacie:


Jak więc szukać? Musimy biegać po mapie i klikać strzałkę w dół stojąc przy różnych obiektach - krzakach, zamkach z piasku itd. Dostaniemy informację na czacie, jeżeli coś znajdziemy.


Gdy znajdziemy wszystkie fragmenty kodu lua, to lecimy do foteli, które stoją gdzieś na mapie. Tam naszym zadaniem będzie ułożenie kodu w odpowiedniej kolejności. Jeśli nam się to uda - odblokujemy nowy tytuł Turing Mouse.



32 komentarze:

  1. Modliszko twój blog jest super przydatny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko jak układa się te kody?

      Usuń
    2. macie linka - http://atelier801.com/topic?f=6&t=851647

      Usuń
  2. Ale jak ułożyć kod w odpowiedniej kolejnośći bo wiem że te numerki z boku to dzięki nim wybieramy jakąś rymowankę czy coś no nwm

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale plus taki że jak jestem sama na roomie to mapka eventowa się pojawia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wie ktoś jak to ułożyć ? :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wejdź na mysiaoaza.pl czy jakoś tak tam jest kod ułożony tak jak trzeba.

      Usuń
    2. Prędzej: https://mysia-oaza.blogspot.com/2017/06/lua-event-lua-coder.html#skrypty

      Usuń
    3. Bardzo dzięki :D :D :D :D

      Usuń
  5. Czemu niektórzy mają 24 części a inni 18?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że to zależy od mapy jaka nam się pojawi

      Usuń
  6. Jak ułożyć kod? ;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie prosty event, do zrobienia w kilka godzin.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pytanie, bo już dostałam title i zbieram od nowa, co jak rozwiążę kod jeszcze raz? Teraz mam 18, wcześniej miałam 24.

    OdpowiedzUsuń
  9. ej bo ja na tej mapce mam glowe facia xd o co chodzi xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po jednym ukończeniu mini eventu dostajesz taką małą twarz na myszkę. Jak ukończysz mini event drugi raz dostajesz twarz Alana Turinga lub administratorek i spacją możesz puszczać balony.
      ~Tobiulow

      Usuń
  10. Modliszkooooooooooo... A ile masz futerek?

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobisz poradnik dla graczy z trybem boskim? W sensie, jak dobrze budować :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie Modliszko. Nie mam boskiego ale nwm jak bede budować jak już bede mieć. Wszystko spapram xD

      Usuń
    2. Zrobiła już takie coś

      Usuń
  12. modliszko napisz jak ten kod ułożyć bo nie umiem :(

    OdpowiedzUsuń
  13. • [SERWER] Serwer zostanie zrestartowany za 60 s.
    nowy event ! :DDD

    OdpowiedzUsuń