niedziela, 2 lipca 2017

Mini event - The Lua Coder

Również niedawno (w sumie przed nowymi przedmiotami do sklepu) został dodany do gry mini event - Lua Coder. Nie opisywałam go wcześniej, tak jakoś zapominałam. No i po części mi się nie chciało, bo jestem beznadziejna w kodach lua xD. Ale w końcu nadszedł czas - i się zebrałam do krótkiego opisu.
Jak wygląda mapa eventu? Jest ich kilka. W sumie nie wyróżniają się szczególnie, łatwo je przeoczyć i uznać za zwykłą mapę, jeżeli chwilę się afczyło i nie widziało banneru na środku planszy. A wygląda on tak:


Może zacznijmy od tego, czym jest lua zanim zacznę pisać dalej. Bo pewnie nie tylko ja mało mam z tym styczności. Lua to swego rodzaju język programowania, który teoretycznie jest prosty - chociaż ja totalnie go nie rozumiem mimo, że gram w myszki od.. no, dosyć dawna. W grze zwykle używa się kodów lua (albo fachowo to ujmując - skryptów) w chatkach plemiennych by włączać jakieś dodatkowe zabawy typu gra w wisielca (mnóstwo gotowych kodów jest na forum gry). Skrypty wklejamy w odpowiednie okienko a otwieramy je wpisując na czacie /lua To tak w skrócie. Jeżeli ktoś chce więcej wiedzieć o lua, to już niech dopyta kogoś innego. Moja wiedza na tym się kończy, haha.
Na początku mapki dostajemy taką wiadomość na czacie:


Jak więc szukać? Musimy biegać po mapie i klikać strzałkę w dół stojąc przy różnych obiektach - krzakach, zamkach z piasku itd. Dostaniemy informację na czacie, jeżeli coś znajdziemy.


Gdy znajdziemy wszystkie fragmenty kodu lua, to lecimy do foteli, które stoją gdzieś na mapie. Tam naszym zadaniem będzie ułożenie kodu w odpowiedniej kolejności. Jeśli nam się to uda - odblokujemy nowy tytuł Turing Mouse.



sobota, 1 lipca 2017

Nowe przedmioty + powiększenie

Niedawno do gry dodano nowe soczewki - kolorami podobne (jeśli nie identyczne) ale w innym kształcie. Takim "zezłoszczonym", czy jak to ująć.


Wraz z oczkami doszło nowe futerko. Nie mój styl. Jakoś mi się nie spodobało. 
Od teraz w sklepie niektóre małe przedmioty zostały powiększone! Będzie można je lepiej i wyraźniej zobaczyć. Przykładowo:



niedziela, 11 czerwca 2017

Poradnik umiejętności - Druid

Trochę czasu minęło, ale w końcu jest - poradnik umiejętności mysiego druida (po prawie rocznej przerwie od poprzedniego). Od razu chciałabym podziękować osobom pozującym do zdjęć i kilkorgu, które pomagały mi zbierać informacje, bądź uzupełniały moje braki wiedzy wykorzystania pewnych mocy. No i oczywiście tym, którzy we mnie wierzyli, że jednak napiszę tą czwartą część poradników, hura! Jeszcze raz dzięki XD.
Ach, pamiętajcie, że w nawiasach jest opisany wygląd danej umiejętności na drzewku, żeby łatwiej ją znaleźć.


Drzewko Druida


1. Ognisko (ognisko)
Lubicie imprezki przy ognisku? Pieczenie pianek? Ta umiejętność jest w sam raz dla Was. Po jej użyciu wyczarowujemy na krótki czas ognisko na mapie. Jeśli je klikniemy, nasza myszka zacznie piec pianki.

Przydatność umiejętności - szczerze przyznam, że bardzo ją lubię mimo tego, że służy tylko do zabawy. Jest urocza.

2. Refleks (strzałka w dół)
Szybkie przywoływanie. Brzmi cudownie, każdy lubi po chwili mieć już skończoną całą budowlę. Ale jest jedno "ale". Cena. I nie mam na myśli wydania punktów umiejętności. W zamian za szybsze budowanie zmniejsza się nasze pole przywoływania. 


Przydatność umiejętności - to już zależy od użytkownika. Jeżeli wolicie budować szybciej, a małe pole do budowania Wam nie przeszkadza, to warto ją wziąć. Ja jednak jestem z tych "drugich" i uważam, że lepiej jest móc budować na dużą skalę niż błyskawicznie przywoływać, dlatego nie mam tej umiejętności.

3. Rozmiar nie ma znaczenia (obrazek z dużą myszką i małym szamanem)
Jeśli lubisz małe i urocze rzeczy - to to ci się spodoba. Umiejętność zmniejszająca rozmiar szamana! Można ją kupić maksymalnie pięć razy - wtedy nasza myszka jako szaman zmniejszy się o 20%.


Przydatność umiejętności - dobra do zabawy, nie do szamanowania. To po pierwsze. Bo przy szamanowaniu ani nie pomaga ani nie przeszkadza. Bardzo ją sobie cenię bo lubię być takim mikrusem, haha.

4. Spidermyszka (pajęczyna)
Poczuj się jak pająk i zacznij przywoływać pajęczyny, by uwięzić swoje ofiary! Nie no, aż tak źle ni będzie, haha. Spidermyszka pozwala nam na ustawienie na planszy kwadratowych pajęczyn, w których gracze poruszają się bardzo wolno. Umiejętność możemy kupić 5 razy - każdy kupiony raz zwiększa ilość pajęczyn, które możemy postawić, więc analogicznie 1 punkt umiejętności to 1 pajęczyna. Pajęczyna spowalnia również przedmioty wrzucone w nią. Uwaga! Pajęczyna wyczarowana pod wodą traci swoje właściwości.


Przydatność umiejętności - przyznam, że czasami się przydaje. Jedna pajęczyna czy dwie spokojnie wystarczają, ja nie kupuję aż do piątej. Można je ustawiać pod serem nad przepaścią - skaczące myszki nie zginą, a my będziemy mogli je uratować na przykład teleportem.

5. Symbol Ziemi (drewniany trójkąt)
Ta umiejętność pozwala nam przywołać trójkąt z ekwipunku szamana. Można go wyczarować wielokrotnie, nie znika tak jak np. chmura, gdy użyje się go kolejny raz.


Przydatność umiejętności - wartościowa i to bardzo! Przy szamanowaniu świetnie sprawdza się na mapce z lawą (jak powyżej na zdjęciu) i chroni myszy przed śmiercią. Do zabawy również się nada - w trójkąty można z powodzeniem łapać innych graczy i ich zamykać.

6. Meep! (napis meep)
Fani survivora znajdą tu coś w sam raz dla siebie. Ta umiejętność pozwala nam na danie wybranej myszce możliwość używania meepa. Oczywiście musimy go najpierw wybrać z ekwipunku szamana i dać jakiejś osobie. Jeżeli ktoś nie gra na surivorze, to wyjaśnię krótko - meep pozwala na odrzucenie najbliżej stojących graczy na pewną odległość.


Przydatność umiejętności - jeżeli zależy Ci na efektywnym szamanowaniu i ratowaniu myszek - nigdy nie używaj tej umiejętnośći! Jedne myszki zaczną odpychać inne i pospadają z mapy. Do zabawy się nadaje, chociaż ja wolę kupować to, co przydatne w pierwszej kolejności.

7. Kochanie, Zmniejszyłem Myszki! (myszka z trzema strzałkami)
Cos podobnego do umiejętności zmniejszającej szamana - tylko tym razem tyczy się myszek. Po kupieniu umiejętność znajduje się w naszym ekwipunku szamana, a po użyciu zmniejszą wybraną mysz. Można ją kupić 5 razy. Każdy raz pozwala na kolejne użycie umiejętności - czyli maksymalnie możemy zmniejszyć pięciu graczy.


Przydatność umiejętności - do szamanowania nie jest przydatna ale do zabawy owszem. Zmniejszone myszy wyglądają uroczo.

8. Gniew Natury (czerwony krzyżyk na pudełku)
Czasem zdarza się, że nasza budowla zacznie wariować i rzucać się po całej mapie. Czasem zabraknie nam umiejętności usuwającej pojedyncze elementy. Wtedy na pomoc rusza nam Gniew Natury! Usuwa on wszystkie przywołane elementy.


Przydatność umiejętności - jak najbardziej warto mieć. Wydajemy tylko jeden punkt umiejętności a czasem ratuje nas to z niejednej opresji w trakcie szamanowania.

9. Ciernie (deska z kolcami)
Ta umiejętność zwiększa tarcie desek - w skrócie oznacza to, że myszki stojąc na przykładowo pochyłej desce nie będą z niej tak szybko i łatwo zlatywać. Będą się lepiej trzymać powierzchni. Po kupieniu umiejętność działa od razu automatycznie. Im więcej punktów zużyjemy (max 5) tym lepsza będzie przyczepność.


Przydatność umiejętności - i tu opinie są podzielone. Dla jednych jest to dobra rzecz, bo chroni mniej wprawionych graczy od upadku. Dla innych jest to głupota, bo irytuje graczy dążących do zdobycia pierwszego miejsca - deska zachowuje się bardziej jak czekolada (grunt z czekolady). Ja osobiście nie mam zdania. Nie kupiłam tej umiejętności i raczej tak zostanie.

10. Lawina (trzy kamienie)
Ta umiejętność pozwala nam na zwiększenie siły naszej kuli armatniej, poprzez zamianę jej na grupę kamieni. Im więcej punktów umiejętności użyjemy - tym więcej kamieni będzie się pojawiać po użyciu kuli. Ciekawostka - jeżeli mamy kupiony w sklepie jakiś wygląd dla kul, to kamienie będą wyglądały jak ich miniaturki.



Przydatność umiejętności - dla mnie niepotrzebna, ale jeżeli ktoś lubi zrzucać innych.. :)

11. Odnowienie (znak recyklingu)
Tutaj opis jest krótki. Użycie tej umiejętności przywraca nam część umiejętności, które użyliśmy wcześniej. Na przykład jeżeli mieliśmy umiejętność, która powiększa ser na mapie, to po Odnowieniu ser powiększy się ponownie.


Przydatność umiejętności - całkiem się przydaje. Niektórych umiejętności nam brakuje a możemy je użyć ponownie, jeżeli mamy Odnowienie.

12. Liść (liść)
Coś dla fanów zieleni. Dzięki tej umiejętności możemy dać wybranej myszy liść. Im więcej punktów wrzucimy, tym więcej razy będzie można jej użyć. Liść charakteryzuje się tym, że myszka, która go posiada wolniej spada z wysokości i jednocześnie nie może zbyt wysoko skakać.


Przydatność umiejętności - szczerze mówiąc trochę przeszkadza. Byłaby nawet okej, gdyby nie ten minus z pomniejszonym skokiem. Ale uroczo wygląda. Taki plus.

13. Ewolucja (mysie łapki)
Ewolucja pozwala nam na zwiększenie siły skoku wybranej myszki, poprzez użycie na niej przedmiotu z ekwipunku szamana. Wygląda tak, jak niżej na zdjęciu.


Przydatność umiejętności - zbędna. Najpierw myślałam, że w ogóle nic nie daje, gdy ją testowałam. Potem sprawdziłam ze znajomym (dzięki Rkubi!), że faktycznie skok się zwiększa ale jest to tak minimalna różnica - wręcz milimetrowa. Na pierwszy rzut oka jej nie widać.

14. Dla Wspólnego Dobra (grupa myszek)
Tu mamy coś dla dobrych szamanów. Kupienie tej umiejętności potrafi zwiększyć naszą szybkość przywoływania o pewien procent (rośnie wraz z użyciem większej ilości punktów) jeżeli na mapie uratujemy jakąś myszkę lub jeśli jakaś myszka zginie.


Przydatność umiejętności - nie jest jedną z tych umiejętności, które są "pierwszej potrzeby", ale jeżeli mamy wolne punkty to warto ją wziąć. Szybsze przywoływanie pozwala nam szybciej ukończyć jakąś mapkę.

15. Szamiau (głowa szamana z kocimi uszami)
Już po samej nazwie możemy się domyślać co nam da umiejętność Szamiau. Pozwala nam na krótki czas zmienić się w kota po jej użyciu.


Przydatność umiejętności - nie ma żadnego zastosowania by pomóc w szamanowaniu. Służy tylko do ozdoby i zabawy.

piątek, 2 czerwca 2017

Event Rybny 2017

ZMIANA - od wczoraj róża wiatrów na nowej mapie zniknęła. Sami wybieramy kierunek poruszając żaglem. Możemy go również chować i wyciągać za pomocą spacji.
Dzisiaj po południu pojawił się event rybny. Znamy go dobrze z lat poprzednich - polega on jak zawsze na łowieniu reliktów i innych drobiazgów, z jednym wyjątkiem jakim jest dodanie nowej mapki.
Ach, no i oczywiście nie mogło zabraknąć nowych przedmiotów! Mamy pełny zestaw morskich (i nadmorskich) ubranek.


Jak wspomniałam - naszym głównym zadaniem jest łowienie reliktów. Mamy do dyspozycji stare mapki + jedną nową. Na starych - wiadomo. Stoimy i łowimy strzałką w dół. Jest jedna nowość dotycząca starej mapki ze statkiem. Możemy na nim łowić - więc nie traćcie okazji tylko zarzucajcie wędki!


Tak jak rok temu jest 6 zestawów reliktów. Od literki A do literki F. Każdy zestaw składa się z dziesięciu fragmentów. Łącznie więc musimy zebrać 60 elementów.
Na nowej mapie eventu pływamy w łódkach po wielkim morzu. W prawym górnym rogu mamy różę wiatrów - wskazuje nam w którą stronę wieje wiatr na mapie:


Kierujemy statkiem (a właściwie żaglem) za pomocą strzałek. Ważne jest, by obserwować skąd wieje wiatr - dzięki temu będziemy płynąć szybciej, jeżeli odpowiednio ustawimy żagiel. Żeby coś wyłowić, trzeba ustawić się przy ciemnym miejscu na mapie, tak jak poniżej - na skrzyni skarbów. Nie jest to jednak proste. Gdy będziemy przy ciemnym punkcie, to klikamy strzałkę w dół i liczymy na łut szczęścia, że coś wyłowimy :).


Nagrody
Za każdy zebrany zestaw reliktów możemy dostać po 20 punktów przygody.

Jest kilka starych tytułów do zdobycia + jeden nowy:
Captain Coco - zbierz wszystkie zestawy reliktów
Indiana Mouse - zbierz zestaw reliktów z literą B
Najlepszy Trener - zbierz zestaw reliktów z literą E

I nowa odznaka!

Event Rybny - Zbierz zestaw reliktów z literą F

Za zebranie zestawu E jest również nowa kulka do poziomu szamana:



Event Rybny 2017


wtorek, 30 maja 2017

Możliwość zmiany koloru oczu

Popatrzcie jaka fajna zmiana nam dzisiaj doszła! Możemy zmienić kolor oczu naszej myszki. Aby to zrobić należy wejść w sklep i w nową zakładkę - szkła kontaktowe:


Faktem jest, że oczy naszej myszy są malutkie i w grze ich koloru prawie nie widać - ale gdy robimy selfie, są już bardziej widoczne. Mamy możliwość kupna czterech kolorów oczu:


Pewnie słabo je widać, haha. Napiszę słownie - zielone, różowe, niebieskie i pomarańczowe. A jak wyglądają po powiększeniu? Proszę bardzo:


Tak przy okazji też napiszę, że dodano możliwość zmieniania tytułów bezpośrednio w naszym profilu w grze - wystarczy kliknąć na wybrany tytuł i się zmieni. Ale wracajmy jeszcze do oczu, została ostatnia sprawa - prezentacja myszki w powiększeniu z nowymi szkłami kontaktowymi:


Co uważacie o tym dodatku do gry? Jak dla mnie świetna sprawa. Zawsze chciałam mieć niebieskie oczka do tego futerka! :D.

Modliszka

piątek, 12 maja 2017

Event Przytulania 2017

Bo każdy z nas marzy o przepychaczu na twarzy! Tak można zareklamować najnowsze przedmioty, które doszły do sklepu wraz z powrotem eventu przytulania. Bajeczny przepychacz.


Ale ale - wracajmy do eventu! Nie różni się niczym od zeszłorocznego. Działa tak samo jak poprzedni z wyjątkiem tego, że teraz mamy system przygód i nasza waluta (tutaj tęcza) nie pojawia się w ekwipunku tylko w specjalnej zakładce na naszym profilu. Pisałam o tym kilka notek temu :).


No to tak krótko wytłumaczę dla nowych - naszym zadaniem jest dotrzeć na mapie eventowej do drugiej drużyny (jest czerwona i niebieska) a następnie przytulić się z jednym z nich. Po drodze musimy przebiec po znikającej tęczy (poniżej), na to jedno musimy uważać. Lepiej nie spaść.


Nagrody są takie same jak rok temu, nie doszły żadne nowe. Mamy więc stary tytuł "I cheese you", odznakę z tęczą, kulkę szamana itd.

W naszym spisie przygód w profilu możemy sprawdzić ile mamy tęcz i czy zdobyliśmy specjalne osiągnięcia, przykładowo:


Zwierzaki, to oczywiście te z ekwipunku. Jak najprościej zdobyć to osiągnięcie? Umówić się ze znajomymi w osobnym pokoju i ustalić, że każdy założy to samo zwierzątko. I już :).
Nie będę tym razem robić tabelki z odznakami do tego eventu - no bo nic nowego nie ma, a wiecie, że najczęściej tabelki robię do nowości.

Powinnam w końcu zaktualizować odznaki futerek! Zajmę się tym niedługo :).
Modliszka

piątek, 5 maja 2017

Podwójne doświadczenie i serki + polubienia na forum gry

Z okazji siódmych urodzin gry administratorzy dali nam możliwość zdobywania podwojonych serków i punktów doświadczenia szamana przez cały tydzień! Od 1 do 7 maja. Pamiętajcie, że nawet serki otwierane z ekwipunku liczą się podwójnie - warto je użyć!


Na forum gry natomiast też pojawiła się mała zmiana. Możemy oceniać posty innych użytkowników polubiając ich wiadomości lub nie. Wraz z tą zmianą zostały dodane "tytuły" forumowe. W zależności od zdobytego przez nas prestiżu (liczba polubień naszych wiadomości) możemy zdobywać coraz to nowsze tytuły. Tak to wygląda u przykładowego użytkownika forum.


Gracz powyżej ma początkowy tytuł forumowy Citizen. Na dole po prawej możemy polubić lub "nie polubić" jego wiadomość. I tak to wygląda u każdego. Oczywiście swoich wiadomości nie możemy oceniać.