piątek, 23 września 2016

Poradnik umiejętności - Mechanik

Trzeci poradnik umiejętności powoli zawitał w blogowe progi! Nie zdążyłam dodać go w trakcie wakacji ale lepiej późno niż wcale :).


Drzewko Mechanika


1. Starożytny Duch (błysk z rozchodzącymi się okręgami)
Coś przydatnego dla graczy z pokojów survivor. Ta umiejętność poszerza obszar działania ducha (potocznie zwanego błyskiem lub spiritem). Co nam to daje? No cóż, załóżmy, że na survivorze kilka myszek wspina się po pionowej ścianie w naszą stronę. Zwykły duch nie sprawi, że wszystkie spadną, jedynie ich część. Ulepszony duch ma na to większą szansę :).


Ogólnie rzecz biorąc umiejętność mało przydatna w zwykłym szamanowaniu. Jedynie na survivorze.
Przydatność umiejętności - całkiem ważna, jeżeli zależy nam na zrzuceniu myszek.

2. Piiiłkiii! (Piłka z plusem)
Co jak co, ale przywoływanie piłek daje dużo frajdy. Nawet ja - muszę to przyznać - uwielbiam czasem tak po prostu rzucić ich kilka dla zabawy. I dla większego chaosu na mapie. Bo z tą umiejętnością nie przywołamy jednej piłki, o nie! Zwykle gdy je czarujemy pojawia się jedna, samotna, niepozorna kulka. Natomiast po kupieniu na maksa tej umiejętności..


Bum! Pięć piłek za jednym zamachem! Dodatkowy efekt zrobimy, jeżeli mamy kupione jakieś piłki specjalne - tak jak wyżej na zdjęciu na przykład moje czaszki (przypomnę - menu->sklep->szaman).
Przydatność umiejętności - do zabawy świetna :).

3. Ciężka artyleria (kula armatnia)
Ta umiejętność zwiększa ciężar naszej kulki armatniej - czyli tak w skrócie dodaje im mocy. Z tego co słyszałam, przydaje się to na survivorze do efektywniejszego zrzucania myszek.


Myszki mają większe trudności w ucieczce, uderzenie w ten sposób ulepszoną kulą wyrzuci je dalej niż zwykle, jeżeli zostaną trafione. Coś w tym rodzaju.
Przydatność umiejętności - na survivorze owszem, warta wiele. W zwyczajnym szamanowaniu raczej już mniej.

4. Super kowadło (kowadło)
Podobnie jak powyżej w kulach armatnich - tylko tym razem zwiększa masę kowadeł. Nasze kowadła będą mogły lepiej utrzymywać położone deski w miejscu, mniejsza szansa na wywrotkę pod naporem stada myszek. Oczywiście jeśli mamy deski z czerwonym gwoździem nie jest konieczne używanie kowadeł. Bardziej przydają się w trybie boskim.


Solidniejsza budowla, większa szansa na przeżycie myszek.
Przydatność umiejętności - nie tak przydatna jak wiele umiejętnośći z "Władcy Wiatru" i "Duchowego Przewodnika" ale warta wzięcia jeżeli mamy wolne punkty.

5. Lodowa deska (tak jak w nazwie)
Ta umiejętność pozwala nam na przywołanie małej deski stworzonej z lodu. Czym różni się ona od zwykłej deski? Na przykład tym, że trudniej myszkom na nią wejść, jeżeli ktoś postawi ją na ukos. Dosyć nieprzydatne. Ale! Można z niej zrobić fajną zjeżdżalnię, bo charakteryzuje się tym, że jest dosyć śliska.


Przydatność umiejętności - szamanowanie stanowczo nie zyskuje nic na tej umiejętności. Chyba, że lubicie robić lodowe zjazdy.

6. Opływowe baloniki (balon ze strzałką w górę)
Jeśli zależy nam na szybkości lecących balonów, to ta umiejętność może nam się przydać. Zwiększa ona prędkość wyczarowanych balonów. Jeśli na mapie zostało mało czasu, a jakaś myszka leci na przyśpieszonym maksymalnie balonie (można wziąć 5 razy tą umiejętność) to ma większą szansę dotrzeć do nory przed końcem czasu. Ale to jeden z nieco rzadszych przypadków.


Przydatność umiejętności - fakt, że zdarzają się nieliczne przypadki, gdy dzięki niej uratujemy może z jedną myszkę więcej, ale patrząc tak trzeźwo to jednak nie jest zbyt ważna umiejętność.

7. Stabilna runa (runa z czerwoną kropką)
Runy. Chyba najmniej przydatny przedmiot z ekwipunku szamana - tak szczerze mówiąc xD. Prawie nigdy się z nich nie korzysta. A jeśli się korzysta to więcej szkód robią niż pożytku. Zwykłe runy są niebieskie i jeśli źle się je ustawi - skręcają na wszystkie strony. 


Ulepszone natomiast są pomarańczowe i nieobracalne. Nie mają prawa zmienić pozycji. Wciąż będą lecieć w ustawioną stronę - są stabilne. 


Przydatność umiejętności - no cóż, niewielka. Bądźmy szczerzy, ile razy zdarzyło Wam się w trakcie gry użyć runy? Mi prawie nigdy.

8. Czokodeska (deska z czekolady)
Coś podobnego do lodowej deski. Tylko, że nie można z niej zrobić zjeżdżalni.


Przydatność umiejętności - zerowa. Na co nam deska, z której nawet zjeżdżalni nie da się zrobić? :( W zwykłym szamanowaniu też nie widzę jakiegoś bardzo ważnego zastosowania. Zbędne.

9. Błyskawiczne baloniki (balon z białym błyskiem)
Ta umiejętność pozwala nam przywołać balon jednym kliknięciem. Im więcej włożonych punktów, tym więcej balonów będziemy mogli przywołać od razu.


Przydatność umiejętności - no nieprzydatna. Myszki nie są przyzwyczajone do takiej szybkości i prawdopodobnie nawet na taki balon nie zdążą wskoczyć.

10. Mistrz Przywoływacz (pióro szamana ze strzałką w górę)
A to jest ważna rzecz. Umożliwia nam szybsze przywoływanie. Po wrzuceniu 5 punktów umiejętności wszystko co przywołujemy będzie się pojawiać 30% szybciej. Jeżeli więc inwestowaliśmy wcześniej w drzewko mechanika to warto kupić tą umiejętność.


Szybsze przywoływanie równa się większe szanse na przeżycie w walce z innym szamanem, gdy mamy dwie różne nory. Prędzej niż on wyczarujemy kulę i go zrzucimy. Prawdopodobnie. Ale to tylko jeden z przykładów zastosowania.
Przydatność umiejętności - jedna z najważniejszych z tego drzewka jak dla mnie. Warta swojej ceny.

11. Zły Duch (czerwony błysk)
Jeśli ktoś chce zrobić myszkom niemiłą (a dla nas owszem!) niespodziankę na survivorze, to ta umiejętność jest do tego idealna. Duch, który przyciąga wszystko do siebie zamiast odpychać. Po kupieniu bierzemy zwykłego ducha z ekwipunku szamana i wciskamy spację. Jego kolor zmieni się na taki:


Po wyczarowaniu przyciągnie myszki z najbliższej okolicy w stronę miejsca, gdzie był wyczarowany. Co daje nam szansę na zabicie większej ilości graczy. Myszy nie widzą, że czarujemy "różowego" ducha.


Przydatność umiejętności - w zwykłym szamanowaniu niepotrzebna, na survivor jednak bardzo ważna.

12. Szaman demolka (skreślona skrzynia)
A tu mamy kolejną bardzo ważną rzecz z tego drzewka. Pozwala nam ona na usunięcie wybranego przedmiotu z mapy. Często sami coś przez przypadek zablokujemy, inny szaman coś zepsuje lub gramy na mapie z mechanizmami, którą ciężko normalnie przejść. Nawet na vanillach jeżeli nie chcemy by nam myszki poumierały to możemy błyskawicznie usunąć taki pojazd:


Myszki nie spadną w przepaść w takiej ilości w jakiej by spadły, a my możemy spokojnie budować dalej. Ogólnie na początek polecam wziąć tą umiejętność raz/dwa razy. Dopiero na wyższym poziomie szamana wziąć resztę.


W ekwipunku szamana umiejętność wyświetla się jako czerwony krzyżyk.
Przydatność umiejętności - bardzo przydatna! Jak najbardziej ją polecam

13. Iluzjonista (kula z dwoma strzałkami)
Wielokrotnie budujemy z innym szamanem na jednej mapie. Zdarza się, że ten szaman nie potrafi dobrze budować, ale zostawiamy go - niech się bawi. A tu nagle udało mu się zabudować norkę! Co zrobić w sytuacji, gdy nie mamy umiejętności usuwającej jakiś przedmiot, a myszki nie mogą wejść do nory?

I tu właśnie wkracza "iluzjonista". Wystarczy wybrać z ekwipunku szamana umiejętność, nakierować nią na blokującą deskę/pudło - i voila! Zmieni się na przezroczyste. Zamiana działa w obie strony, możemy również niewidzialną rzecz zamienić w widzialną.


Przydatność umiejętności - warto mieć jedną pod ręką. Większa ilość też może się przydać, ale dla mnie takim minimum jest jeden punkt w nią włożony. Często korzystam.

14. Owieczka (owieczka)
Bee! W myszkach zagościły owce. Co one tu robią? A no leżą sobie. Zezują na wszystkich dookoła. Zaciekawieni gracze podchodzą bliżej, by jej się przyjrzeć.


I co się wtedy dzieje? Wielkie bum! Owieczka jest nafaszerowana ładunkiem wybuchowym i po kilku chwilach wybucha, wyrzucając myszki w dal. Albo po prostu ma wyjątkowo mocne hm.. gazy.
Przydatność umiejętności - do zabawy się nadaje doskonale. Do zwykłego szamanowania zbędna.

15. Sokoli wzrok (złote rozchodzące się kręgi)
Co byście powiedzieli na duże zwiększenie zasięgu szamanowania? Ja jestem na tak - zgaduję, że większość z Was również. Umiejętność "sokoli wzrok" powiększa nasze pole o aż.. 30 procent! To całkiem sporo. Sprawdźcie sami :).
Tym razem bez zdjęcia, bo pole szamana nie jest zbyt ciekawe. Każdy wie jak wygląda.
Przydatność umiejętności - jeden punkt wydany i duża pomoc w szamanowaniu. Bierz od razu!


I to by było na tyle jeśli chodzi o drzewko mechanika. Do zobaczenia w kolejnym poradniku! :)
Modliszka

piątek, 2 września 2016

Event Szkolny 2016

Wraz z nadejściem roku szkolnego zawitał do nas Event Szkolny. Nie różni się on od tego, który pojawił się rok temu o tej porze, dlatego przedstawię Wam krótkie przypomnienie ;)



To mapa, na której musimy wciskać pokazujące nam się kolejno strzałki, jeśli zrobimy to bezbłędnie otrzymamy pozytywną ocenę. Zaczynamy je klikać, kiedy znikną już z tablicy - trzeba je zapamiętać, ale można ułatwić sobie sprawę zapisując kombinację na kartce :D.




Lekcja wychowania fizycznego polega na szybkim klikaniu strzałek na przemian w prawo i w lewo. Uważajcie na przelatujące kule!


W sali geograficznej mamy za zadanie poprawnie wskazywać państwa na mapie (przy pomocy kursora), których flagi pokazują się na środku ekranu. Jeden błąd pozwala nam jeszcze na zdobycie dobrej oceny, więc nie poddawajcie się!


Gabinet dyrektora - wcale nie budzący lęku wśród myszek! Klikając na profesora możemy wymienić nasze oceny. Oto parę starych odznak, jakie możemy u niego dostać:

x_57.png
Wymień za 50 ocen A
x_59.png
Wymień za 75 ocen A
x_58.png
Wymień za 100 ocen F

Oraz jedna nowa, tegoroczna:

Powrót do szkoły - wymień za 100 ocen A

A skoro już jesteśmy przy nagrodach, to spójrzmy na tytuły! Żółte to starsze, białe to dodane w tym evencie:

Freshman - zdobądź za 50 ocen A
Troublemaker - zdobądź za 50 ocen F
Matołek - zdobądź za 10 ocen  F
Pierwszy w klasie - zdobądź za 10 ocen A
Mysz książkowa - zdobądź za 30 ocen A
Student - zdobądź za 250 ocen A

Kulka szamana jest do zdobycia za 100 ocen A:

Powrót do szkoły 2016

W sklepie w grze pojawiły się nowe przedmioty w tym futro orki:


Pojawiło się również nowe zwierzątko do ekwipunku - mała, niebieska jaszczurka. Nie jest ona związana jako tako z eventem - została dodana ku pamięci zmarłej moderatorki - Xanthefleur. Nie była ona moderatorem naszej społeczności, dlatego pewnie większość z was jej nie znała.


Jaszczurkę można kupić w pokoju village za pióra u myszki Oracle.


Pozdrawiamy i życzymy udanego roku szkolnego,
Ferreromouse & Modliszka